"מתפללים שיעבור בשקט": המשטרה נערכת לרמדאן

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מתפללים שיעבור בשקט": המשטרה נערכת לרמדאן

    בשבת הקרובה יחל חודש הרמדאן וברקע התקופה המתוחה וגל הטרור, במשטרה נערכת בכוחות מתוגברים, כ-3000 שוטרים יאבטחו את הבירה

    צילום: דוברות משטרת ישראל
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל גל הטרור: כוננות שיא במשטרת ישראל בכלל ובמחוז ירושלים בפרט לקראת חודש הרמדאן שחל בשבת הקרובה למשך חודש.

    מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן קיים אתמול מפגש עם כתבי המשטרה לקראת חודש הרמדאן. "חודש הרמדאן הנוכחי הוא המורכב ביותר". כ- 3000 שוטרים יאבטחו בבירה את חודש הרמדאן, ולא רק בעיר העתיקה ובמזרח ירולשלים אלא בכל העיר.

    "לאחר שבשנתיים האחרונות בתפילות יום השישי בהר הבית לא השתתפו הרבה בגלל הקורונה, הרי שהשנה אנו צופים שהדבר יחזור לקדמותו. בשיאי יום השישי ובליל אל קאדר היו כ-400,000 איש", אומרים במשטרה.

    "משטרת המחוז ערוכה אל מול האיומים ונערך לטפל מול מפירי הסדר. אנחנו בפריסה רחבה של הכוחות, יש סימנים בשטח והערכות המודיעין שלנו אומר כי הרמדאן השנה מורכב יותר.

    "במהלך כל חודש הרמדאן המשטרה תבצע הערכת מצב מדי יום עם כל גורמי המודיעין. קיימנו ומקיימים שיח עם כולם ויש שת"פ מלא גם עם הווקף. המורכבות של הרמדאן השנה הוא בגלל שגם פסח חל בחודש זה, ויום הזכרון שיחול בחג עיד אל פיטר. אנחנו במחוז י-ם צריכים לתת לכולם את חופש הפולחן ל-3 הדתות. וגם הטיפול במפירי הסדר יהיה שונה. צריך לבודד אותם כדי שרובו המכריע יוכל לחוג את הרמדאן בשקט".

    מפקד מחוז ירושלים פירט: "האתגרים המרכזיים הניצבים בפני משטרת מחוז י-ם ברמדאן הם: פח"ע, הפרות סדר, ריסון מסיתים, אימונים והכנות של השוטרים.

    "מתחילת השנה האזרחית משטרת י-ם ביצעה 31 סיכולים על רקע לאומני. יש כרגע 110 מסיתים שידוע לנו טיפלנו ברובם. משטרת י-ם ביצעה 17 מעצרים מנהליים  על כוונות לבצע פיגועים וכד'.

    "בעקבות הפיגועים ברחבי הארץ בימים האחרונים במחוז י-ם נערכים למניעת פח"ע ולא פחות מלתת תגובה מהירה. שוטרי המחוז עברו אימונים שונים בתחום זה. כיום יש לנו מערך מצלמות גדול מאד בעיר העתיקה.

    "היערכות משטרת י-ם  לחג הפסח היא בפריסה גדולה. כלקח מאסון מירון כדי שלא יהיה לחץ , הוחלט לעשות את מעמדי ברכת הכהנים לפעמיים. ביום שני וביום רביעי בחוה"מ. בכל פעם נגביל את כמות המשתתפים ל-15,000 איש.

    "מכיוון שחג הפסח חל ברמדאן, והגעה רבה לכותל בזמני מנחה וערבית חופף להגעת מוסלמים לתפילת הערב בהר הבית, המשטרה תווסת את תנועת המתפללים היהודים משער שכם לשער יפו אם יהיה צורך ובהתאם להערכת מצב בשטח". נציין כי לתפילת הערב בהר הבית באים מדי יום עשרות אלפי מוסלמים.

    גם קווי האוטובוסים לכותל יוסטו לנסיעה דרך הכלבייה בשעות אלו. המשטרה תתן מענה לכביש סולטאן סולימאן למנוע ידויי אבנים על האוטובוסים, דבר שקרה אשתקד ברמדאן.

    לסיכום אומר לנו ניצב תורג'מן האתגרים רבים, אנחנו ערוכים עם כוחות משטרה ותגבור כוחות לרמדאן שכולנו מקווים ומתפללים שיעבור בשקט.



    0 תגובות